Scan de QR code met je mobiele telefoon en download de app

FAQ (Oud) - Boerenlekker

Veelgestelde vragen

Alles over BOER&NLekker 

Wat houdt het concept Boer&NLekker in?

Onder het motto ‘Vers uit boerenhand zó in je winkelmand’ maken de boeren letterlijk verbinding met consumenten door hun verse producten rechtstreeks aan te bieden. Op die manier hoeven gezinnen voor hun wekelijkse, verse basisboodschappen niet meer naar de plaatselijke supermarkt. In plaats daarvan halen ze hun melk, kaas, eieren, groente en fruit bij de boer in hun eigen omgeving op om daar de passie en ambacht voor het boerenbedrijf zelf te ervaren.

Boer&NLekker maak gebruik van het gemak (en populariteit) van online bestellen. Bestellen gebeurt namelijk via de app van Local Heroes, het e-commerce platform waar je van lokale ondernemers kunt bestellen. Vervolgens worden bij een speciaal ingericht pick-up-point, op het erf bij een van de deelnemende bedrijven, alle producten verzameld. Daar krijgen klanten tegelijkertijd een inkijkje in het boerenbedrijf.

Waarom moet ik mijn producten via de app van Local Heroes bestellen.

Local Heroes is een recent ontwikkelde app om lokale ondernemers te helpen producten nog gemakkelijker te kunnen aanbieden voor consumenten. Deze app past heel goed bij het aanbod van BOER&NLekker. Door deze samenwerking kunnen wij ons concentreren op het leveren van mooie kwalitatieve producten

Bestaat er een minimumbestelbedrag voor klanten?

Nee, want we hebben geen minimum bedrag ingesteld. Dit is bewust gedaan om zoveel mogelijk klanten te kunnen enthousiasmeren.
We zijn er nl van overtuigd als je eenmaal de producten van BOER&NLekker geproefd hebt en het gemak en de beleving van het systeem ervaren hebt, je niet meer anders wil en je vanzelf meer gaat bestellen….

Is het pick-up-point altijd op een vaste plek? Of kan de plek waar bezoekers hun producten ophalen ook rouleren?

De Pick up Points  kiezen we bewust zo dicht mogelijk bij de steden – zo goed mogelijk te bereiken en daarnaast moet de locatie ervoor geschikt zijn, is er een aankleding gemaakt en worden logistieke processen hierop afgestemd.
Om de relatie met de andere boeren en erf te bekrachtigen zullen we de boeren met enige regelmaat vragen om iets op Pick up Point met hun producten te doen. En zullen we actief in website en social media de opendagen of activiteiten van de boeren delen.

Waarom is het niet mogelijk om de boerenproducten te laten bezorgen?

Met het ophalen van de producten proberen we de consument de beleving op boerenerf te laten ervaren.
In de toekomst kijken we zeker naar de mogelijkheid om producten lokaal thuis te bezorgen. Als de klant hier om vraagt.

 Komen alle producten van BOER&NLekker van Boeren uit de omgeving

Ons startpunt is altijd de boer.

  • Kraakvers eten direct van de boer
  • Kwaliteit, lekkere verse producten
  • Weten wat je eet; herleidbaar voedsel door lokaal te kopen

Voor een aantal productgroepen is dit niet altijd mogelijk. Omdat we de klant wel een goed boodschappenmandje met mooie verse producten willen aanbieden, werken we met partners samen die goed bij ons concept passen. Bijvoorbeeld Echt Brood van Joris van Duijnhoven.

Zit ik bij het bestellen meteen aan een abonnement vast?

Nee hoor. Om te bestellen via de Local Heroes app moet je een account aanmaken. Maar dat  verplicht je tot niets. Of je eenmalig bestelt, of iedere week; dat beslis je helemaal zelf.

Waarom is BOER&NLekker nog niet in mijn woonplaats?
Uiteindelijk is het de bedoeling dat BOER&NLekker overal in Nederland verkrijgbaar is. En er zullen in de komende tijd dan ook steeds nieuwe plaatsen bijkomen. Hou de website in de gaten voor de nieuwe plaatsen die beschikbaar komen of schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf van al onze ontwikkelingen op de hoogte

Hoe werken de prijzen bij BOER&NLekker ?

Boeren die meedoen aan BOER&NLekker bepalen zelf de verkoopprijs van hun product. Ze kunnen via een app ook hun eigen aanbod en prijzen reguleren.
Er zijn ook mogelijkheden om promoties te doen- deze zijn dan zichtbaar bij de betreffende aanbieder

Tevens bieden we gedurende geruime tijd de consumenten die voor het eerst bij ons bestellen een korting van €10 bij een minimale besteding van €20.

Wat gebeurt er met de gegevens die ik met jullie deel?

Met de gegevens wordt heel zorgvuldig omgegaan. Zie hiervoor de disclaimers onder aan de pagina van de homepage

 Hoe weet of de producten van BOER&NLekker veilig zijn?

Product kwaliteit is een zeer belangrijk aandachtspunt voor ons, zodat we de klant de lekkerste producten kunnen aanbieden. Wij gaan dan ook zorgvuldig om met de selectie van de deelnemende boeren

Alle deelnemende boeren moeten voldoen aan de wettelijke eisen voor voedselveiligheid en beschikken over hiervoor geldende certificaten.

 

Alles over bestellingen en de Local Heroes pp

Hoe plaats ik een bestelling?

Ga naar de Local Heroes app en kies je locatie.    Kies of je je producten op vrijdag of zaterdag wilt ophalen. Nu zie je alle producten die dan vers voor je klaar kunnen staan, en kan het vullen van je winkelmandje beginnen.
Je kunt bij meerdere boeren tegelijk bestellen. Voor je eerste bestelling heb je een account nodig. Dit kun je heel makkelijk aanmaken en je zit nergens aan vast.
Zodra je besteld hebt, krijg je een bevestiging per mail, en gaan wij de boodschappen voor je ophalen bij de boeren.

Deze staan op het door jou gekozen moment klaar om op te pikken bij het Pick Up Point. Dit is bij een

van de boerderijen op het erf, ben je er meteen even lekker uit!

Hoe word ik klant / hoe maak ik een account aan?

Ga naar de Local Heroes app en kies je locatie.    Kies of je je producten op vrijdag of zaterdag wilt ophalen. Voor je eerste bestelling heb je een account nodig. Dit kun je heel makkelijk aanmaken en je zit nergens aan vast.. Het scherm om een account aan te maken verschijnt dan vanzelf.

Wanneer kan ik bestellen?

Het is bij BOER&NLekker mogelijk om tot woensdag 24.00 uur te bestellen voor het ophalen op de vrijdag of de zaterdag van die week . Al je producten van BOER&NLekker komen direct van boeren bij jou uit de buurt en hierdoor zijn er bepaalde tijden aan verbonden.

Kan ik bij verschillende boeren tegelijk bestellen?

Ja, je kan jouw mandje vullen met producten van verschillende boeren én in één keer afrekenen. Je hoeft geen verschillende bestellingen te plaatsen om bij meerdere boeren iets te halen. Je kan van zo veel verschillende boeren tegelijk bestellen als dat je zelf wil.

Wij zorgen ervoor dat alles samengevoegd wordt zodat jij kunt genieten van het beste uit de buurt!

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik ben iets vergeten. Wat moet ik doen?
Helaas kun je je bestelling niet aanpassen als je eenmaal betaald hebt. Je kunt dan een nieuwe bestelling maken en deze bestellingen tegelijkertijd ophalen op het Pick up Point

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Het is helaas niet mogelijk om jouw bestelling te annuleren nadat er is afgerekend.

Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

Op het Pick up Point in jouw plaats vrijdag 15 – 18 uur of zaterdag 12- 18 uur

Ik red het niet om mijn bestelling op tijd af te halen of ik ben niet thuis op het aflevermoment, wat nu?

Stuur vooral een whatsappje naar de klantenservice +31(0)-621351869 om te laten weten dat je er niet op tijd kan zijn. Samen zoeken we dan naar een oplossing hoe de boodschappen bij je kunnen krijgen

Hoe kan ik betalen?

ls jouw mandje gevuld is met al het lekkers dat je wil hebben, kan jij afrekenen middels iDEAL.
Wanneer de betaling succesvol is voltooid, krijg je een bevestigingsmail en een bevestiging via WhatsApp. Hierna beginnen we bij BOER&NLekker met het compleet maken van jouw bestelling. De factuur ontvang je nadat alle producten zijn ingepakt.

Mijn bestelling klopt niet, wat nu?

Dat is vervelend !  Er zijn verschillende manieren om contact te zoeken

Heb je een vraag over een specifiek product?
Contacteer dan de betreffende boer direct. Dit kan via de ‘Contact’ knop in het profiel van de betreffende boer

Heb je vragen of problemen met het bestellen van de producten
Zoek dan contact met Local Heroes direct via de app

Voor alle andere vragen kun je terecht bij BOER&NLekker via Boerenlekker.nl of info@boerenlekker

Wij ontvangen graag feedback van onze klanten welke die ook is, we zijn een pilot en kunnen alleen maar leren van de ervaringen!

De boer reageert niet op mijn bericht, wat nu?

Wat vervelend! Het kan zijn dat de Boer je bericht nog niet heeft gelezen vanwege drukte op zijn bedrijf
Als je een urgente vraag hebt, probeer dan contact op te nemen met het Local  Heroes support team via WhatsApp +31(0)-621351869.

Ontvang ik exact het bestelde gewicht?

Onze boeren zullen altijd zo zorgvuldig mogelijk de gewenste hoeveelheid proberen af te wegen, maar het lukt niet altijd om exact op het bestelde gewicht uit te komen. Soms is het iets meer en soms is het iets minder, net zoals in de winkel. Dit komt voornamelijk voor bij producten zoals groente en fruit, maar zal in de praktijk nooit verder oplopen dan enkele centen. BOER&NLekker heeft strikte afspraken gemaakt met de ondernemers om de prijsverschillen zoveel mogelijk te beperken.

Als je minder krijgt dan dat je hebt besteld (en betaald), word je gecompenseerd met ‘Local Heroes punten’. Krijg je onverhoopt iets meer dan je hebt besteld? Dan zorgt dit voor een negatief saldo in Local Heroes punten op jouw account. Het Local Heroes punten systeem verrekent het negatieve of het positieve saldo bij jouw volgende bestelling.

Wat zijn Local Heroes punten?

Local Heroes punten worden gebruikt om prijsverschillen te verrekenen.
Iedere eurocent staat gelijk aan 1 Local Heroes punt.
Prijsverschillen kunnen optreden wanneer het werkelijke gewicht van het bestelde product verschilt met de afgerekende hoeveelheid.

Bijvoorbeeld:

Voorbeeld 1:

Je besteld 100 gram kogelbiefstuk van €4,-
Je ontvangt 90 gram in plaats van 100 gram: +40 Local Heroes punten
Je ontvangt 110 gram in plaats van 100 gram: -40 Local Heroes punten
In beide gevallen is er een verschil van 10 gram, wat gelijk staat aan €0,40. Dit is op zijn beurt weer gelijk aan 40 Local Heroes punten.

Voorbeeld 2:

Je plaatst een bestelling ter waarde van €10,-. Stel dat jouw Local Heroes puntensaldo op het moment van de eerstvolgende bestelling 50 is (een positief saldo), dan wordt er €0,50 van jouw totaalbedrag afgetrokken. Je rekent nu €9,50 af in plaats van €10,- omdat je nog een positief puntensaldo had.

Voorbeeld 3:

Je plaatst een bestelling ter waarde van €10,-. Stel dat jouw Local Heroes puntensaldo op het moment van de eerstvolgende bestelling -50 is (een negatief saldo), dan wordt er €0,50 bij het totaalbedrag van jouw bestelling opgeteld. Je rekent nu €10,50 af in plaats van €10,- omdat je nog een negatief puntensaldo had.

Deze puntenverrekeningen staan altijd duidelijk uitgelegd in de factuur die je automatisch ontvangt na een bestelling.