Alles over BOER&NLekker
-
Onder het motto ‘Vers uit boerenhand zó in je winkelmand’ bieden lokale boeren hun verse producten rechtstreeks aan consumenten. Boer&NLekker maakt hierbij gebruik van het gemak (en populariteit) van online bestellen. Bestellen gebeurt namelijk via de app van Local Heroes, het e-commerce platform waar je van lokale ondernemers kunt bestellen. Vervolgens worden de producten bij de boeren opgehaald en verzameld zodat alle boodschappen in 1 keer kunnen worden opgehaald bij een speciaal ingericht pick-up-point, op het erf bij een van de deelnemende bedrijven. Daar krijgen klanten tegelijkertijd een inkijkje in het boerenbedrijf.
Op die manier hoeven gezinnen voor hun wekelijkse, verse basisboodschappen niet meer naar de plaatselijke supermarkt. In plaats daarvan halen ze hun melk, kaas, eieren, groente en fruit bij de boer in hun eigen omgeving op om daar de passie en ambacht voor het boerenbedrijf zelf te ervaren.
-
Local Heroes is een recent ontwikkelde app om lokale ondernemers te helpen producten nog gemakkelijker te kunnen aanbieden voor consumenten. Deze app past heel goed bij het aanbod van BOER&NLekker. Door deze samenwerking kunnen wij ons concentreren op het leveren van mooie kwalitatieve producten
-
BOER&NLekker kent geen minimum bestel bedrag.
We zijn er nl van overtuigd dat als je eenmaal de producten van BOER&NLekker geproefd hebt en het gemak en de beleving van het systeem ervaren hebt, je niet meer anders wil en je vanzelf meer gaat bestellen…. -
Het BOER&NLekker Pick up Point is een belangrijk onderdeel van de BOER&NLekker beleving.
De Pick up Points worden zorgvuldig geselecteerd, zo dicht mogelijk bij de steden en zo goed mogelijk te bereiken.
Onze logistieke processen worden hierop afgestemd. Daarnaast is er op het Pick up Point vaak van alles te beleven. -
De relatie tussen de boer en de consument vinden we belangrijk bij BOER&NLekker. Zo ervaar je met hoeveel zorg de producten geteeld of geproduceerd zijn. Met het ophalen van de producten proberen we de consument de beleving op boerenerf te laten ervaren.
-
Bij BOER&NLekker koop je;
- Kraakvers eten direct van de boer
- Kwaliteit, lekkere verse producten
- Herleidbaar voedsel door lokaal te kopen – weten wat je eet
Ons startpunt is altijd de lokale boer. Voor een aantal productgroepen is dit niet altijd mogelijk. Omdat we de klant wel een zo compleet mogelijke aanbod met mooie verse producten willen bieden, werken we in die gevallen dat het niet van een lokale boer kan komen, met partners samen die goed bij ons concept passen.
-
Bij BOER&NLekker zit je niet vast aan een abonnement.
Om te bestellen via de Local Heroes app moet je wel een account aanmaken. Maar dat verplicht je tot niets.
Of je eenmalig bestelt, of iedere week; dat beslis je helemaal zelf. -
Graag willen we BOER&NLekker overal in Nederland aanbieden. We zijn nu in Breda begonnen en in de komende tijd zullen er steeds nieuwe plaatsen bijkomen. Hou daarom de website in de gaten om te zien of BOER&NLekker bij jou in de buurt komt, of schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf van al onze ontwikkelingen op de hoogte.
-
Met de gegevens wordt heel zorgvuldig omgegaan. Zie hiervoor de disclaimers onder aan de pagina van de homepage en de disclaimers op de Local Heroes app
-
Product kwaliteit is een zeer belangrijk aandachtspunt voor ons, zodat we de klant de lekkerste producten kunnen aanbieden. Wij gaan dan ook zorgvuldig om met de selectie van de deelnemende boeren. Alle deelnemende boeren moeten voldoen aan de wettelijke eisen voor voedselveiligheid en beschikken over hiervoor geldende certificaten.
Alles over bestellingen bij BOER&NLekker en de Local Heroes App
-
Ga naar de Local Heroes app en kies je locatie. Kies of je je producten op vrijdag of zaterdag wilt ophalen. Nu zie je alle producten die vers voor beschikbaar zijn, en kan het vullen van je winkelmandje beginnen. Je kunt bij meerdere boeren tegelijk bestellen.
Voor je eerste bestelling heb je een account nodig. Dit kun je heel makkelijk aanmaken en je zit nergens aan vast.
Zodra je besteld hebt, krijg je een bevestiging per mail, en gaan wij de boodschappen voor je ophalen bij de boeren.
Deze staan op het door jou gekozen moment klaar om op te pikken bij het Pick Up Point. Dit is bij een
van de boerderijen op het erf. -
Ga naar de Local Heroes app en kies je locatie. Kies of je je producten op vrijdag of zaterdag wilt ophalen. Voor je eerste bestelling heb je een account nodig. Dit kun je heel makkelijk aanmaken en je zit nergens aan vast.. Het scherm om een account aan te maken verschijnt dan vanzelf.
-
Het is bij BOER&NLekker mogelijk om tot woensdag 24.00 uur te bestellen voor het ophalen op de vrijdag of de zaterdag van die week. Al je producten van BOER&NLekker komen direct van boeren bij jou uit de buurt en hierdoor zijn er bepaalde tijden aan verbonden.
-
Ja, je kan jouw mandje vullen met producten van verschillende boeren én in één keer afrekenen. Je hoeft geen verschillende bestellingen te plaatsen. Je kan van zo veel verschillende boeren tegelijk bestellen als dat je zelf wil.
Wij zorgen ervoor dat alles samengevoegd wordt zodat jij je bestelde boodschappen in 1 keer tegelijk kunt ophalen op het BOER&NLekker Pick up Point bij een van de boeren op het erf. -
Helaas kun je je bestelling niet aanpassen als je eenmaal betaald hebt. Je kunt dan een nieuwe bestelling maken en deze bestellingen tegelijkertijd ophalen op het Pick up Point.
-
Het is helaas niet mogelijk om jouw bestelling te annuleren nadat er is afgerekend.
-
Op het Pick up Point in jouw plaats kan je de producten afhalen op
- vrijdagmiddag van 15 – 18 uur of
- zaterdag van 11- 18 uur (in de wintertijd tot 17.00 uur)
-
ls jouw mandje gevuld is met al het lekkers dat je wil hebben, kan je afrekenen middels iDEAL.
Wanneer de betaling succesvol is voltooid, krijg je een bevestigingsmail en een bevestiging via WhatsApp. Hierna beginnen we bij BOER&NLekker met het compleet maken van jouw bestelling. De factuur ontvang je nadat alle producten zijn ingepakt. -
Dat is vervelend ! Er zijn verschillende manieren om contact te zoeken
Heb je een vraag over een specifiek product?
Contacteer dan de betreffende boer direct. Dit kan via de ‘Contact’ knop in het profiel van de betreffende boerHeb je vragen of problemen met het bestellen van de producten
Zoek dan contact met Local Heroes direct via de appVoor alle andere vragen kun je terecht bij BOER&NLekker via Boerenlekker.nl of info@boerenlekker
Wij ontvangen graag feedback van onze klanten , we leren graag van alle ervaringen!
-
Onze boeren zullen altijd zo zorgvuldig mogelijk de gewenste hoeveelheid proberen af te wegen, maar het lukt niet altijd om exact op het bestelde gewicht uit te komen. Soms is het iets meer en soms is het iets minder, net zoals in de winkel. Dit zal in de praktijk nooit verder oplopen dan enkele centen. BOER&NLekker heeft strikte afspraken gemaakt met de boeren om de prijsverschillen zoveel mogelijk te beperken.
Als je minder krijgt dan dat je hebt besteld (en betaald), word je gecompenseerd met ‘Local Heroes punten’. Krijg je onverhoopt iets meer dan je hebt besteld? Dan zorgt dit voor een negatief saldo in Local Heroes punten op jouw account. Het Local Heroes punten systeem verrekent het negatieve of het positieve saldo bij jouw volgende bestelling. -
Local Heroes punten worden gebruikt om prijsverschillen te verrekenen.
Iedere eurocent staat gelijk aan 1 Local Heroes punt.
Prijsverschillen kunnen optreden wanneer het werkelijke gewicht van het bestelde product verschilt met de afgerekende hoeveelheid.Bijvoorbeeld:
Voorbeeld 1:
Je besteld 100 gram kogelbiefstuk van €4,-
Je ontvangt 90 gram in plaats van 100 gram: +40 Local Heroes punten
Je ontvangt 110 gram in plaats van 100 gram: -40 Local Heroes punten
In beide gevallen is er een verschil van 10 gram, wat gelijk staat aan €0,40. Dit is op zijn beurt weer gelijk aan 40 Local Heroes punten.Voorbeeld 2:
Je plaatst een bestelling ter waarde van €10,-. Stel dat jouw Local Heroes puntensaldo op het moment van de eerstvolgende bestelling 50 is (een positief saldo), dan wordt er €0,50 van jouw totaalbedrag afgetrokken. Je rekent nu €9,50 af in plaats van €10,- omdat je nog een positief puntensaldo had.
Voorbeeld 3:
Je plaatst een bestelling ter waarde van €10,-. Stel dat jouw Local Heroes puntensaldo op het moment van de eerstvolgende bestelling -50 is (een negatief saldo), dan wordt er €0,50 bij het totaalbedrag van jouw bestelling opgeteld. Je rekent nu €10,50 af in plaats van €10,- omdat je nog een negatief puntensaldo had.
Deze puntenverrekeningen staan altijd duidelijk uitgelegd in de factuur die je automatisch ontvangt na een bestelling.